Tuesday, September 13, 2011

Kerjasama

Hai hai :)

Banyak telah blogger komen mengenai Komunis dan Isu Allah jadi takmo lah jadi nasi tambah, cuma ini sedikit rumusan.

1.mat indra memang pejuang namun adakah bekerjasama dengan komunis itu memberikan impak besar kepada masyarakat melayu AM nya?

2.seperti juga org melayu mengALIBABAkan perniagaan adakah memberi faedah kepada ekonomi melayu AM nya? tentu tidak.. betul tak?

dua pekara diatas adalah melibatkan KERJASAMA tapi kita perlu halusi fahami dan ungkapkan maksud disebalik kerjasama tersebut..

dalam kedua kes diatas, apakah keuntungan kepada seluruh orang melayu?
a. org melayu yg terlibat dalam pakatan tersebut untung.

Tapi mari lihat keRUGIanya.
a. kehilangan nyawa harta benda.
b. ekonomi islam melayu tidak berkembang.
c. trauma, curiga dikalangan masyarakat.

Tiga pekara tersebut telah cukup memberikan impak kepada masyarakat hari ini yang mana telah mewujudkan suasana api dalam sekam hanya tunggu masa untuk alter orang melayu terbebas yakni amok setelah diproke oleh melayu yang terbuka kononnya, malayu cina india yang kiasu chauvanis serta agen asing dalam media khasnya.

Isu penggunaan nama Allah.

Nama Allah tidak boleh sama sekali disekutukan dgn Tuhan Bapak, Tuhan Anak dan Roh Kudus(suci). barang sesiapa yang setuju nama Allah diguna pakai bagi menggantikan Tuhan mereka dengan Allah maka bersegeralah memohon ampun, Allah bukan eksklusif untuk islam tertapi ia DIPERINTAHKAN! untuk sekian seisi alam untuk tunduk pada PERINTAH NYA.

KERJASAMA dalam toleransi boleh dilakukan namun dalam hal hal berkaitan dengan Agama ia tiada toleransi!

KERJASAMA perlu impak yang menyeluruh kepada masyarakat meliputi pelbagai aspek yang muri tanpa menggadaikan pegangan fahaman agama, prinsip maruah kehidupan, dan nilai etika dalam masyarakat tersebut.

Apakah untungnya kerjasama jika lebih rugi dari baiknya, ibarat lepas dari mulut harimau kemudian masuk kemulut buaya. Tepuk dada tanya selera

pilih dua pill, 1 pill warna merah (cepat sakit) dan 1 pill biru (lambat sakit) jika anda pilih pill biru TAHNIAH kerana anda ade peluang untuk sembuh. namun hati hati dengan antibiotik salah makan boleh menyebabkan alahan menjadi insan yg baik serta menjadi zombie tegar

renungkanlah

sekian

No comments: