Friday, December 7, 2012

Nampak Tak??





Semakin menghampiri tahun baharu masihi, semakin kita akan melihat pelbagai isu tempatan dan dunia akan berlaku, segalanya dirancang dan menggunakan kesempatan yang ada.Jika anda gagal mengenalpasti permasalahan sekitar, maka kita akan terus hanyut didalam dunia penuh tipu daya ini, ingatlah sesungguhnya Allah menguji setiap dari kita yang bernama manusia tidak kira siapa anda sekalipun.

Posting hari ini akan menjurus kehendak sebenar disebalik permain oleh ahli politik, ekonomi, mahupun mereka yang dibelakang tabir isu isu berlaku pada hari ini

Dasar Pecah Dan Perintah

Inilah game paling mudah dilaksanakan dimalaysia hari ini. ahli politik dipihak kerajaan mahupun pembangkang masing masing cari nama tapi tidak lansung menyelesaikan permasalahan yang timbul. tuding jari diantara mereka kerap berlaku. cuba anda kaji isu-isu seperti contoh bajet pertahanan, pembekuan anggota polis. jika faham apa yang berlaku adalah mudah untuk menafikan kata kata mereka itu. pertikaian mengenai kapal selam adalah ingin menjurus kepada suruhanjaya kira kira wang awam, jika proses ini berjaya, segala bajet, aset kelengkapan akan tidak menjadi rahsia penting ATM kerana ia akan dibukukan oleh pihak audit serta menjadi bahan bacaan orang ramai. untuk makluman kapal selam negara adalah aset yang tercanggih dirantau ini dan amat sesuai dengan suasana serta kedalam laut di selat melaka dan china selatan, bak kata orang "kecil kecil cili api"

Pembekuan pengambilan anggota polis
ini adalah lawak jenaka bertujuan memisahkan bidang kuasa pusat dengan kerajaan yang diperintah oleh pakatan, bagaimana? jika mereka menang lagi dan sememangnya menang di pulau pinang sebagai contoh, pihak kerajaan negeri akan melantik polis sendiri, ini akan mewujudkan percanggahan bidang kuasa polis di pihak pusat. mereka juga akan mengadakan pilihanraya negeri walaupun dihalang perkara ini akan tetap diteruskan, sekaligus menafikan kuasa pusat dalam melantik ketua kampung, jkkk dan pelbagai lagi kuasa pusat. jikalau DSNR terikut dengan kehendak mereka, andai berlaku sesuatu hal, ia menjadi modal untuk menyalahkan pusat berhubung pembekuan pengambilan anggota polis.



Acaman terhadap tentera
sebuah negeri pulau dengan kepadatan penduduk yang tinggi, mereka melalui JPBD oleh arahan ahli majlis tempatan cuba menghimpit kem-kem ini dengan membina pelbagai aktiviti berhampiran kem sekaligus mengancam kawasan sensitif tersebut, dan tujuan paling utama ialah memastikan tiada bantuan undi pos dikawasan terbabit. Rancangan struktur negari(RSN) akan diubah mengikut kehendak mereka dan sekaligus merencatkan sebahagin masterplan Rancangan Fizikal Negara(RFN) yang telah dirancang sebelum ini. pihak mereka seringkali cuba mendapatkan bajet sebenar ATM dan inginkan iventori peralatan kelengkapan spesifikasi yang ada didalam simpanan ATM, mempertikaikan pembelian pembuatan LCS kereta perisai dan pelbagai lagi adalah untuk mendapat maklumat sulit mengenai perkara tersebut. seharusnya pihak Menteri pertahanan, menepis segala tomahan serta perlu tindakkan saman terhadap fitnah dilakukan.DSNR perlu kaji semula mengenai plan memindahkan lapangan terbang sg besi. seharusnya ia dikekalkan bagi tujuan kecemasan warga KL suatu hari nanti dimana pada pandangan saya ia boleh menjadi tempat kordinasi bencana, apa yang saya harapkan dari lapangan terbang tersebut ada laluan yang luas ke terowong smart, ia bole dijadikan tempat berlindung.
Lynas
Isu kilang pemprosesan nadir bumi ini cukup hangat diperkatakan dan sering dilaungkan bahaya kepada kesihatan tapi adakah anda tahu monitor PC Tablet Handphone lampu simen mircowave, senang cerita peralatan elektrik elektronik mahupun bahan campuran kimia boleh mendatangkan bahaya kepada kesihatan. kesemua itu mempunyai tahap radiasi dan kimia yang tersendiri dan kesanya adalah bergantung pada caramana kita menggunakan serta tempoh pendedahanya. oklah anda semua gosok gigi pakai ubat gigi florida dan berkumuh dengan air terawat berklorin, jika salah satu kandungan klorin atau florida tinggi ini akan menyebabkan masalah kesihatan kepada anda, tak percaya? tanya doktor.Untuk makluman pembaca setiap apa projek impak tinggi sebelum dimulakan akan dibincangkan dan diberitahu kepada pemimpin tempatan. sepatutnya beliau memprostes sebelum penilaian awal tapak(PAT) Enviromental Index Assesment (EIA) dan pelbagai kajian dilakukan, mengapa setelah kilang hampir 80%90% siap baru terhegeh hegeh protes? ok kita tengok game ini, andai ada penduduk tempatan termakan dakyah bahawa bahaya radiasi seolah macam radiasi nukler, maka ekonomi disitu akan drop dan nilai hartanah akan turun mendadak. dan dikesempatan itu mereka ini akan borong hartanah disitu. komposisi penduduk akan berubah dan nilai undi juga akan berubah. Sepatutnya pada saya mereka harus bimbangkan mengenai buangan terjadual yang terhasil dari proses dan dibuang dengan sempurna oleh pihak berkenaan.

Tahun 2013 krisis ekonomi

Krisis yang terjadi bukanlah sampai semua orang hilang pekerjaan, tiada tempat tinggal dan sebagainya yang buruk tapi melibatkan krisis kemanusiaan, makanan,kesihatan, keselamatan, politik, dalam posting lepas lepas saya ada ingatkan tentang masalah yang timbul hasil dari ketidakstabilan tersebut. sebagai ingatan kepada semua, fahami puasa dan zikir, insyaallah ia akan menyelamatkan anda disamping itu juga kita sediakan apa yang patut seperti stok makanan, alatan, ubatan kesihatan serta rancang pebelanjaan supaya dalam menyelamatkan sedikit diri kita dan keluarga serta masyarakat secara am.

Akhir posting, marilah kita buka minda hati naluri untuk fahamkan sesuatu isu dengan mengikut cara yang ditetapkan yakni kaji, buat perbandingan sesuatu pekara agar tidak terjerat dengan game lagi hebat untuk tahun hadapan.

Selamat maju jaya pasukan harimau malaya, jangan leka dengan gol awal

Thanks kerana sudi membaca....

 

Saturday, November 24, 2012

Salam Tahun Baru Islam




Salam hormat kepada semua, terima kasih dan mohon maaf kerana telah sebulan tiada posting dibuat, sepanjang waktu tersebut saya hanya memerhati suasana sekitar tentang perjalanan malaysia pada masa akan datang disamping melakukan tugasan harian.

Syukur kepada Allah kerana telah panjangkan umur untuk masih bernafas dalam tahun baru islam ini.semoga anda semua ada pasang azam yang baik pada tahun ini. tahniah juga kepada mereka yang berpuasa sunat.

Pada akhir tahun yang lalu kita sekali lagi melihat gerhana cincin berlaku di australia dan pada 28.11.12 rabu akan berlaku satu lagi gerhana bulan penumbra yang akan melihatkan Musytari (jupiter) apa yang ada di musytari ini hinggakan kerap kali terlihat di tahun lepas dalam siri-siri gerhana? biarlah menjadi teka teki...

Pembaca tentu telah membaca posting mengenai binaan piramid disemenanjung tanah melayu dan tertanya tanya dimanakah letaknya? ia ada dibanjaran titiwangsa, titiwangsa adalah satu set banjaran yang menjadi laluan orang terdahulu untuk kembali ke semenanjung. jika zaman sekarang banyak kerajaan membina pencakar langit, tapi waktu dahulu binaan piramid menjadi trend dikalangan kerajaan terdahulu.piramid yang ada mempunyai binaan yang unik, ketinggian besarnya boleh dikatakan seperti gunung ganang amat besar sekali berbanding di mesir. untuk mencarinya anda perlu faham asas dan cara pembinaanya yang mengikut garisan bintang, serta garis garis tenaga dibumi. makhluk yeti antara makhluk yang berada dipokok pokok, gunung dan suka hawa yang sejuk, dihutan pahang ia masih lagi ada hingga ke hari ini, sebab itulah teori darwin menyatakan manusia sama dengan beruk kerana teori yeti ini. yeti boleh dikatakan berbentuk manusia beruk seperti didalam teori darwin tersebut. namun bagi anda yang normal teori itu adalah salah sama sekali.

Perkara yang menjadi penulisan adalah berkaitan dengan islam dimalaysia, dalam siri posting ops rampas siri serangan terhadap pelembagaan(islam melayu raja) ada dinyatakan akan berlaku dan ternyata berlaku pada hari ini. jika empayar melayu dahulu tewas kerana melayu, maka bergitu juga akan berlaku jika kita pada hari ini gagal mengenal apa maksud sebenar mereka. pada hari ini pemimpin melayu jugalah menjadi ketua perang terhadap bangsanya sekaligus agama anutan orang melayu itu sendiri yakni Islam.

Keceluparan pemimpin tersebut telah membuka ruang yang amat luas untuk mempertikaikan agama islam, NGO seperti SIS juga menyatakan sokongan untuk sesiapa saja untuk tinggalkan agama jika tidak yakin dengan agama asal anutan sebelumnya. bahkan pemimpin ala ala isle juga cube menyelamatkan pemimpin dikalangan mereka dengan menyatakan itu pandangan peribadi dan bukan parti. hari ini makin ramai pemimpin bukan islam menggasak agama islam. andai Allah beri peluang kepada mereka untuk memimpin maka tanggunglah dosa jika orang melayu islam keluar dari agama asal. kita jangan cakap pasal perbuatan orang islam yang tak berapa islam sebaliknya kita tahan mereka terus dari keluar islam. kalaupun sesorang itu tidak mengamalkan cara hidup islam sepenuhnya sekurangnya dia masih lagi islam, dan akan sampai masa ada kesedaran untuk kembali kepada Allah. hanya Allah saja layak menentukan ke islaman seseorang itu.

Atas dasar hak asasi kesamarataan maka makin banyak wujudnya gereja, fokus saya terhadap kristian kerana ia lebih bahaya berbanding budha hindu, kerana dakwah mereka cukup licik dan ramai dikalangan cina atau india ia dianggap agama rank tinggi dan penyucian kasta dikalangan mereka, maaflah itu hakikat dan tidak boleh dinafikan. dishah alam telah ada juga gereja, sewaktu umno menguasai shah alam, pernah ada percubaan membina gereja namun dibantah keras, tapi diera pas pkr dap dishah alam gereja telah hampir siap dikota kemuning.. jika anda mempertikaikan kenapa umnoBn meluluskan gereja terbesar di bukit jalil itu adaalah atas terperangkap didalam hak asasi, pemimpin melayu gagal mengenalpasti masalah yang timbul. gereja besar atau kecik bukan itu masalahnya tertapi mengapa diwujudkan dikawasan melayu yakni shah alam? berbanding bukit jalil ia jauh dari kawasan majoriti melayu.

Minoriti menguasai Majoriti.
dikalangan orang melayu beranggapan bahawa minoriti tidak boleh menguasai majoriti dan mereka telan bulat bulat kata pemimpin mereka, tapi adakah mereka celik hati melihat bagaimana zionis menguasai Amerika dan PBB, siapa Zionis itu adakah mereka dikalangan Majoriti? didalam konteks malaysia, seperti saya katakan agama kristian ini adalah agama meningkatkan kasta bagi orang cina dan india. pemimpin DAP rata-rata beragama kristian, jika mereka menang putrajaya adakah mereka tidak boleh kawal majoriti seperti mana zionis mengawal majoriti. apa kaitan zionis dan kristian? zionis menggunakan kristian didalam agenda NWO, jika kerajaan dikuasai kelompok kristian melalui pemimpin mereka, maka mudahlah agenda NWO dilaksanakan.

PAS dominan?
satu kenyataan lucu dikalangan mereka, andai mereka berjaya adakah akan dibiarkan PAS menjadi dominan? tidak tidak tidak. apabila mereka berjaya perkara yang menjadi keutamaan ialah pelembagaan setelah dibuang kluse penting memelihara islam dan melayu, dan barulah undi tidak percaya dilaksanakan. jawatan penting seperti kewangan, perumaahan, ketenteraan, kesihatan akan dikuasai oleh puak kristian ini. tak percaya? kalau Allah izinkan, itulah yang berlaku. lihat kes di perak walaupun undang-undang tubuh negeri mewajibkan islam melayu menjadi MB segala tindakan MB dari PAS itu dibayangi oleh DAP, ex MB itu sentiasa diapit dan diberi arahan.

Ingatlah mereka tidak akan bersetuju dengan kamu selagi tidak ikut agama mereka, jika faham ayat itu maka berhati hatilah wahai pemimpin melayu islam.

plan jangka panjang.
1. menguasai tanah dan perumahan.
apabila menguasai tanah dan perumahan, dan minoriti menjadi majoriti maka atas dasar hak asasi lebih banyak rumah ibadat dan sekolah persendirian diwujudkan sekaligus menolak pelembagaan menjadikan tidak relevan dan akan diubah kelak.

2.ekonomi dan kesihatan.
mereka akan melakukan dasar pecah perintah, dimana andai ada orang islam menjadi peniaga akan ditekan, ia terbukti pada hari ini. pusat kesihatan yang baik-baik diwujudkan dikawasan kejiranan mereka.

Menarik perhatian saudara sekelian mengenai DOA

ini adalah sesuatu yang bertentangan dengan ajaran islam apabila mendoakan kebinasaan kepada orang islam yang lain, jika rujuk sejarah para nabi, tiada seorang pun nabi doakan kehancuran kepada orang islam yang lain. kalaupun kenyataan spin dikeluarkan mengatakan dia berdoa untuk parti tersebut, sekarang anda tanya diri sendiri, siapa yang ada dalam parti teras tersebut? adakah mereka semua kafir? parti tidak akan hidup jika tiada manusia yang menjalankanya.sebaliknya dengan hadirin jemaah yang ramai itu doalah seperti bergini.

"Ya Allah jika kami(pas) diberi peluang memerintah maka bukakan hati orang orang islam didalam umno untuk bersama kami untuk menjalankan amanah MU ya Allah, berikan mereka hidayah Mu supaya mereka kekal dalm saf perjuangan dan agama Mu ya Allah"

"Ya Allah berikan hidayah kepada pemimpin DAP untuk menjadikan Islam agama pilihan didalam hati mereka, jika tidakpun berikan mereka hati yang terbuka untuk memahami Islam didalam pentadbiran negara."

Kalau bergitulah mereka berdoa, maka amat mulialah mereka tapi andaikata mereka berdoa bergitu pada akan datang, ia bukanya ikhlas tapi politik semata mata, sepajang hidup ini takpernah mereka berdoa membawa kebaikan sesama islam khusunya kepada mereka(umno)

Jika anda semak sejarah nabi, nabi mohon doa kehancuran kepada mereka yang zalim yakni yang ingkar arahan untuk ikut agama Allah, apakah umno itu parti yang terlalu ingkar sehinggakan mendoakan pelbagai kehancuran. apakah mahu menjadi seperti DSAI membuat dakwa dakwi seperti diracun arsenik, ugutan bunuh terhadapnya. jika DSAI kena keracuanan arsenik sudah tentu lama dah simpan dalam tanah wahai saudara sekelian. apakah terlalu bodoh pemimpin umno untuk tembak mati DSAI? jika ditembak maka makin cepatlah umno dikuburkan dan zionis US akan cepatlah sampai untuk menggasak malaysia ini.

Hari ini ramai orang melayu menjadi terlalu liberal mengiakan saja komen komen terhadap islam, kalau tidak percaya lihat sekeliling dan lihat apa komen komen melayu mengiakan islam dimainkan di malaysiakini, sindrom penafiaan cukup kuat di harakah dan bloger mereka yang sentiasa silap membuat isu sesuatu pekara. dan segelintir kita mudah percaya tanpa usul periksa.

Adakah anda semua sedar tentang kekerapan tentera US hadir dikawasan asia tenggara, jika tidak maka perlulah bersedia untuk sebarang kemungkinan, negara timur tengah afirka telah ditawan cuma dibahagian asia tenggara yakni malaysia belum dijinakkan lagi, kehadiran mereka bukan cara melalui peperangan tapi lebih kepada penjajahan hak asasi dan ekonomi, china adalah umpan untuk malaysia tunduk kepada zinois.

Akhir posting, kita kenalah bersedia untuk sebarang kemungkinan...
doakan kejayaan di gaza, keselamatan masjid al aqsa dari zionis, jangan terlalu ditangisi saudara islam kita kerana Allah memberikan mereka pahala mudah kepada mereka jika mereka sabar akan dugaan Allah, semua yang berlaku telah dirancangan oleh Nya.

sekian...

Wednesday, October 17, 2012

Penyakit keturunan?




Assalammualaikum dan salam hormat kepada semua
rasenya hampir 4minggu tiada posting yang saya lakukan disebabkan urusan dunia.

Hidup ini ada kitaran serta aturan, semuanya telah tertulis sama ada kehendak kita atau kehendak yang ESA.

Boleh dikatakan sepanjang 3minggu ini pelbagai isu yang amat menyakitkan hati dengan sikap kerajaan, pembangkang serta org melayu itu sendiri, saya tidak menyalahkan sikap bangsa lain yang sememangnya rasis hasad dengki, tamak haloba.. kalau tidak mengaku tak mengapa dan saya tahu tidak semua sebegitu.

Apa apa pun terima kasih kepada kerajaan sempena bajet hari itu walaupun tak seberapa namun jadilah daripada tak ada, dan apa yang penting ada idea diluahkan dapat diguna pakai untuk rakyat sekurangnya ada bekalan disana nanti.

Sebenarnya dalam tempoh tidak menulis, saya menguruskan emak ke hospital untuk macam-macam temujanji, memang meletihkan minda jiwa dan raga, esok pun masih ada temujanji tapi sebagai anak inilah masanya untuk kita jaga mereka dikala sakit, orang tua adalah penghubung utama antara kita dengan Allah, tanpa izin hati mereka mana mungkin kita mendapat keberkatan dari Allah yang Esa.kenapa saya kata bergitu? kerana hidup saya sentiasa mudah urusan walupun gaji tidak banyak mana namun perjalanan itu sungguh mudah dalam masa yang sama kita hendaklah solat, berdoa, sedekah, sayangi haiwan dan alam kerana mereka semua itu saksi kehidupan kita untuk akan datang.

Sudahkah anda mempunyai polisi insuran?
Jika belum, ambilah yang ada skim insuran simpanan dan janganlah layan skim insuran serendah puluhan ringgit sebab ia tidak berbaloi sama sekali, kadangkala indah khabar dari rupa tanya betul-betul dengan agen dan jangan main ye yea kan saja kata mereka, perlu ade counter attack hujah mereka. kalau anda kakitangan awam pun sepatutnya ambilah pelan insuran simpanan.

Darah Tinggi, Kencing Manis, Sakit Jantung
ahhhhhh selalu kita dengar itu adalah penyakit tiga serangkai dan digelar penyakit keturunan. hari ini saya ingin merubah persepsi tentang ketiga penyakit tersebut...

Pada saya ia bukan penyakit keturunan, apa yang menjadi keturunan disebabkan gaya permakanan dan gaya hidup tidak seimbang. jika mahu contoh terbaik, lihat cara masakan barat dan masakan timur dan yang paling penting apakah diet seorang Nabi junjungan besar kita muhammad s.a.w..
Ya cara pemakanan seimbang dan tertib.walaupun kesahihan pekara mengenai larangan cara makanan digabungkan menjadi persoalan, tak mengapa asalkan sains kita boleh jadi rujukan dan paling berharga
Al-quran.

Pernahkah anda melihat siaran astro channel AFC? jika Ya cuba kita lihat cara permakanan, masakan dan penyediaanya tampak menarik betul tak?
dan cuba bandingkan cara masakan orang kita. opss saya bukan kondem cara masakan orang kita tapi cara penyediaan makanan tidak seimbang.

Jika tidak percaya tengok cara makan kita, sama tak dengan cara mak ayah anda. jika sama berkemungkinan anda pun akan mendapat penyakit seperti mak ayah anda. saya memohon kepada semua supaya kita ubah gaya pemakanan dan masakkan

1. kurangkan makanan masin (ikan sotong kering, telor manis dll)
2. makanan laut dikurangkan terutama sotong kerangan laut (kerang ketam lala dll.)
3. kurangkan masakan berlemak (santan)
4. minum air kosong selepas minum air manis.
5. kurangkan makanan masam, peram
6. kurangkan makanan organ dalaman haiwan.
7. kurangkan manis.

saya kata "kurangkan" sebab kadangkala kita ni akan terlepas pantang juga, yang ditegah itulah yang sedap, betul tak?

Untuk orang islam eloklah kita berpuasa sunat disamping menjimatkan wang anda dan jangan lupa senaman serta membuat kerja riadah supaya tubuh badan dapat singkirkan toksin dalam badan.

Secara ringkasnya menu makanan saya biasanya sup, rebus, grill,bakar kalau goreng pun minyak sedikit sahaja.

Sate
ia adalah teknologi masakan orang melayu yang baik kerana ada bawang timun, kerana dua bahan ini dapat mengurangkan oksida pembakaran, lemak daging. lihat orang timur tengah makan daging kambing banyak-banyak tak ramai kena darah tinggi seperti kita kerana cara penyediaan seperti grill bahan seperti timun tomato bawang, tidak seperti kita daging kambing masak kurma, gulai kawah... waa berlemak berminyak bukan hehe.

Pada pandangan saya minyak zaitun adalah minyak terbaik untuk digunakan dalam masakan, namun harga yang mahal ramai orang kita beralih kepada minyak berasaskan kelapa sawit jagung soya bunga matahari, sedikit sebanyak menyebabkan pemendapan lemak. sikit-sikit, lama-lama jadi bukit.

Adakah Anda Buncit?
jika ia, maka anda antara mereka mempunyai risiko kesihatan, perut perlu dikawal, kerana kata orang penyakit datang dari perut(yakni permakanan) tidak kisahlah orang kata buncit itu seksi, tapi fikirkan jangka panjang akibat buncit itu.tiada apa erti kalau dah terlantar dikatil hospital.

Senaman
ini adalah penyakit orang kita jarang sekali bersenam atau membuat aktiviti seperti berkebun, membersihkan rumah dan pelbagai lagi.oleh itu bersenamlah demi kesihatan kita.

Walau bagimana pun pengambilan makanan perlu juga dikawal supaya ia tidak menjadi lemak tepu didalam saluran darah mengakibatkan pelbagai komplikasi.

Ubahlah menu anda supaya tidak terikut dan lari dari apa yang biasa dimakan oleh keluarga kita.

Saya hanya cuma boleh sampaikan pesan disini sahaja, sebab sedih melihat mereka yang terlantar dikatil oleh penyakit tersebut. tidak dinafikan penyakit adalah salah satu kaffarah dosa, sebagai manusia kita pilihlah jalan yang terbaik.


Akhir posting makanlah dengan sihat dan ambil masa untuk bersenam, insyaallah kita akan diberi kesihatan terbaik

tq









 

Tuesday, September 25, 2012

Ringkasan Perjalanan





Hi Pembaca semua berikut adalah ringkasan perjalanan

Sejarah manusia perlu ditulis berdasarkan Al-Quran dimana para nabi yang diutuskan menjadi tanda aras sesuatu perkembangan zaman tersebut

Adam a.s
Idris a.s
Nuh a.s
Salleh a.s
Ibrahim a.s
luth a.s
Ismail a.s
Ishak a.s
Ya`qub a.s
Yusuf a.s
Ayub a.s
Syuib a.s
Musa a.s
Harun a.s
Zulkifli a.s
Daud a.s
Sulaiman a.s
Ilysa a.s
Ilyasa a.s
Yunus a.s
Zakaria a.s
Yahya a.s
Isa
Muhammad s.a.w

Peta Dunia
Peta Dunia hari ini telah banyak berubah, kalau anda rajin takpayah chek satu dunia tapi cube selidiki nama nama tempat di semenanjung akan lihat nama nama tempat seperti kuala, ujung, teluk, hulu. sebagai contoh negeri perak ada banyak lokasi bernama bergitu tertapi terletak jauh didaratan. ada tanah dikawasanya adalah berpasir, banjaran bintang hingga ke kuala selangor adalah lautan selat.

Bermulanya Kelahiran Baharu
Setelah Era nabi Adam dan Idris dizaman nabi Nuh adalah permulaan untuk kehidupan yang baru. setelah banjir besar melanda bumi, manusia di zaman nabi nuh memulakan kehidupan yang baru setelah berada didalam bahtera mereka kembali bertebaran mencari lokasi dan berkomuniti serta berkembang, ada yang cuba mencari tempat asal mereka yakni di timur jauh mereka menempuhi pelbagai rintangan dan cabaran untuk sampai ditanah asal mereka, kembalinya mereka juga bersama haiwan ternakan tumbuhan, proses pindah randah bergitu lama, ada juga dikalangan mereka terus tinggal dan mengembangkan zuriat dikawasan yang dilalui oleh pengembara ini.

Promised Land
Akhirnya perjalanan bangsa kembali ditanah asal mereka (lemuria), setelah menyepi seketika mereka kembali membentuk negara, ekonomi, masyarakat. mereka juga kembali berhubung dengan barat melalui jalan yang dilalui, lautan.

Nabi Ibrahim
munculnya Nabi Ibrahim tatkala kesesatan dan bermacam hal melanda umat dunia beliau telah kemerata tempat didunia dan telah sampai ke timur jauh dalam berdakwah. disinilah nabi ibrahim telah dikatakan berkahwin dengan gadis yang dikatakan "keturah" maka lahirlah zuriat dari keturunan nabi ibrahim, nabi ibrahim telah kembali ke tempat asalnya dan tinggalah zuriatnya disebelah timur hari berganti malam, minggu berganti bulan, bulan berganti tahun keturunan ini terus berkembang pesat.

Sejarah terus berlalu dan berkembang ketamdunan bangsa ini telah menjalinkan hubungan diplomatik ekonomi dengan kerajaan timur tengah eropah, mereka sentiasa dicemburui oleh musuh dengan kekayaan semulajadi.

Setelah Nabi Muhammad s.a.w wafat
Hukum alam sesuatu adalah berulang ulang setelah bermacam perkara berlaku maka gelombang kedua penghijrahan terus mencari promised land dan mereka telah bertemu serta bermasyarakat dengan penduduk asal sebelum gelombang penghijrahan kedua berlaku, mereka yang berhijrah ini terdiri dari kalangan ahlul bait berserta pengikutnya kerana tidak tahan dengan nasib menimpa dizaman kerajaan umayyah dan abbasiah.

Tamadun digua? gunung?
Tinggalan tamadun di gua gua bukanlah bermakna kita orang gua tapi gua dijadikan tempat persembunyian perlindungan simpanan harta makanan serta tempat semadi jasad, mereka yang didalam gua ini adalah sebahagian yang menyelamatkan diri ketika era banjir besar, banjir besar dunia bukanlah bermakna abis tenggelam satu dunia, kaum maya telah membina peradaan di puncak gunung yang tinggi.

Beruntunglah saudara semua tinggal dimalaysia, hargai nikamat ini sebelum Allah mengubah skript dan menimpakan bala bencana yang dahsyat, anda semua perlu faham bala bencana bukan semata banjir gunung berapi tapi boleh jadi dikalangan masyarakat melalui penyakit diri, sosial dan ekonomi.

kembalilah bersama islam, kalau pun masih merangkak tidak pandai tak mengapa, kita usaha perbaiki diri

insyaallah Islam itu benar, jika anda bukan islam yang membaca kembalilah ajaran yang sebenar .

sekian




 

Tuesday, September 18, 2012

Sudahkah anda bersedia?



Salam hormat kepada semua pembaca budiman...

Dunia sedang menghadapi permulaan untuk fasa yang baru, maka bersedialah dengan pelbagai perkara untuk tahun hadapan serta seterusnya, mari tarik nafas dalam dalam dengan hati yang tenang dan fikiran terbuka.

Kegagalan zionis dalam merancang pencetus keganasan besar dunia dirantau timur tengah telah menciptakan sesuatu agenda terbaru menerusi filem "Innocence of Muslims" ternyata membuatkan seluruh umat islam marah, jika anda tanya saya, saya juga marah tapi anda semua kena ingat marah itu mengundang syaitan, maka anda lihat pelbagai cara demo dilakukan oleh orang islam, ganas bukan? merosakkan harta benda dan melibatkan kerugian kepada kerajaan.

Islam itu indah, sabar itu mendekatkan kita kepada Allah, andai kita tenang saat menghadapi provokasi insyaallah kita akan selamat. seperti telah sedia maklum di malaysia tidak terlepas akan berdemo tapi kedua parti politik melayu ini seakan ingin mengambil kredit diatas demo yang akan dilaksankan.tak apa biarkan mereka asal kita ikhlas didalam usaha yang dilakukan.

Why Malaysia is main target?
serangan terhadap agama islam telah dilancarkan dengan kerap pada akhir akhir ini, siri penerbitan filem telah membuatkan seluruh orang melayu islam marah dan ditambah dengan kata-kata seorang bukan muslim dari parti pembangkang mengatakan "buang masa" apabila ini berlaku andai ade sesuatu yang berlaku terhadap beliau, pasti kesalahan akan terus kepada orang melayu yakni islam dan seterusnya kepada kerajaan.

Semenanjung malaysia ialah jantung dunia
itulah Allah mencipta sesuatu saling berkait, jika Allah menjadikan manusia ada jantung, maka dunia ini disemenanjung adalah jantungnya, jika lihat peta ia letak sebelah kiri, jantung manusia juga sebelah kiri.. nabi pesan tidur mengiring kekanan suapaya jantung dapat berehat, lihat disebelah kanan jantung dunia virus telah menyerang kini ia menghampiri sebelah kiri dirantau asia.

Siri penghinaan terhadap agama islam sebelum ini telah disuarakan oleh pemimpin MCA dan DAP tapi malang kerajaan terlalu berlembut menghadapi mereka ini, saya bermohon apabila menang PRU akan datang supaya dibentangkan undang undang anti provokasi agama islam, suapaya mereka yang menghina agama islam dapat dikenakan tindakkan sepatutnya.jika kata negara ini ISLAM agama rasmi maka WAJIB untuk laksanakanya.

Campurtangan pihak kristian makin kelihatan dimana blog helen ang telah sedikit merungkai agenda pembangkang dan pihak kristian didalam mewujudkan suasana anti agama dikalangan rakyat malaysia. jika anda tanya kenapa kristian? jawapnya kristian hari ini adalah topeng zionis didalam agenda sebenar mereka.perlu diambil perhatian apabila siap saja pusat keagaman kristian di bukit jalil, maka misi untuk menawan malaysia pasti bertambah giat dijalankan dimana ia bakal menjadi tempat pertemuan dan perancangan agen agen asing di malaysia.

Dasar pecah dan perintah dimana orang-orang cina diberi kelebihan untuk menguasai ekonomi telah membuahkan hasil ketika ini. dengan menguasi ekonomi mereka dapat menekan kerajaan sekarang didalam membuat permintaan yang melampau melalui MCA NGO dan dibantu baik oleh DAP, mereka menggunakan kelemahan kerajaan melalui polisi yang dirangka.agenda memusnahkan malaysia untuk menghilangkan agama rasmi, raja serta melayu itu sendiri diliberalkan dan perkara utama ialah republik of malaysia + singapura

Sejarah melayu bergitu panjang dan ada hubungkait ketara dengan kerajaan nabi daud nabi sulaiman, kita jangan tertipu dengan sejarah disekolah yakni paleolitik mesolitik atau bermacam tik tik, sejarah tamadun perlu diukur dari zaman nabi nabi yang diturunkan.sejak terhapusnya peradapan awal ketika era nabi nuh orang orang melayu terus berevolusi dan menerap buadaya luar didalam kehidupan seharian, jika ada membaca sejarah-sejarah lama semenanjung tanah melayu adalah tanah yang dijanjikan, maka tidak hairanlah nabi ibrahim mengembara ke timur jauh dan berkahwin dengan salah orang wanita yang dikatakan "keturah" keturah itu bukan namanya tapi panggilan wanita dari asia tenggara. hikayat camelot prester john bukan sekadar hikayat tapi ade klue mengenai melayu namun ia dihilangkan kerana sejarah ditulis oleh mereka yang menang.

misi utama zionis adalah berpaksikan sejarah nabi daud dan nabi sulaiman untuk membentuk israel raya atau persekutuan israel.

Berbalik mengenai perancangan zionis di malaysia mereka menyalurkan dana dana melalui NGO dan Parti politik dan paling hangat dikatakan melalui SUARAM oleh media ketika ini. itu baru satu, belum lagi yang lain lain kerana setiap dana disalurkan atas nama hak asasi, pembangunan rakyat dan pelbagai lagi nama. jika kerajaan mengambil tindakkan maka mudah untuk mereka mengadu domba.

dana - dibersihkan melalui
1. NGO/Politik
2. Compy

kemudian dana akan disalurkan semula kepada "mereka"

Sempena perhimpunan yang diadakan mohon pihak berkuasa berhati hati kerana akan cuba diambil kesempatan oleh agen asing untuk mengerohkan suasana.syawal telah berlalu dan kini telah memasuki bulan 9 dan ada 3bulan lagi sedaya upaya zionis untuk cuba menwujudkan kekacauan, saudara semua tidak perlu risau tentang pandangan 2012 cuma ia adalah permulaan untuk sesuatu yang baru. maka bersedialah minda hati kekuatan doa kepada Allah didalam menjalani kehidupan akan datang yang mencabar umat islam dimalaysia

"Akulah Tuhan kamu! Akulah yang sepatutnya ditakuti. Oleh itu janganlah kamu mengambil tuhan selain Aku. Dan barangsiapa yang takut untuk mengambil tuhan yang lain selain daripada Aku, maka layaklah dia mendapat pengampunanKu" (Riwayat Ahmad dan Tirmidzi -Hadis qudsi)

Diharapkan pemimpin islam bertegaslah demi agama Allah, jangan risau jika ujian dikenakan kerana ia bakal menyelamatkan anda disana..

kenangkan nasib suadara di burma tentang apa yang berlaku, dan berani untuk menolong mereka. senyapkan mulut kafir dimalaysia ini suka mempertikaikan duit bantuan kepada muslimin muslimat disana oleh kerajaan.

lihatlah dan fahami alam ini dengan ketenangan minda dan jiwa insyaallah ada jawapan untuk anda semua.. jika anda bukan islam maka marilah ke agama yang benar dan nyata selagi nyawa dikandung badan

insyaallah

salam hormat
terima kasih

 

Sunday, September 2, 2012

Kematian



Salam hormat kepada semua, bagaimana sambutan hari raya anda semua? dan bagaimanakah perasaan anda tentang hari kemerdekaan malaysia? apa jua pun diharapkan anda semua gembira sihat hendaknya. syukur kepada Allah kita masih lagi diberi peluang untuk berada didalam jasad untuk terus hidup sehingga waktu yang ditetapkan
Allah telah berfirman 

Dan pada sisi Allah-lah kunci-kunci semua yang ghaib; tidak ada yang mengetahuinya kecuali Dia sendiri.” (Al An’am : 59)

“Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sajalah pengetahuan tentang hari Kiamat; dan Dia-lah yang menurunkan hujan, dan mengetahui apa yang ada dalam rahim. dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui (dengan pasti) apa yang akan diusahakannya besok. dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui di bumi mana Dia akan mati. Sesungguhnya Allah Maha mengetahui lagi Maha Mengenal. (Luqman : 34)

Ya Mati setiap yang hidup pasti akan merasai kematian tidak kira haiwan tumbuhan bintang dilangit organisma dan apa jua bentuk hidupan yang Allah jadikan.Namun fokus saya hari ini adalah tentang kematian. andai ditanya kepada anda semua pasal mati tentu akan takut, takut itu terjadi kerana
1. Dosa
2. Harta Benda\ Hutang
3. Keluarga
itulah yang biasa terjadi dikalangan insan biasa didunia tidak kira darjat keturunan mahupun amalanya.

Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak 5kali
1. Aku rumah yang terpencil, maka perbanyakan membaca Al-quran
2. Aku rumah yang gelap, maka terangiku dengan solat diwaktu malam
3. Aku rumah penuh tanah debu, maka bawalah amal soleh menjadi hamparan
4. Aku rumah haiwan berbiasa, maka Bismillah sebagai penawar
5.Aku rumah soal jawap oleh Malaikat Mungkar Nankir maka bacalah Laa illallah Muhammadur Rasulullah" supaya kamu dapat menjawap kepada nya

Firman Allah SWT; Bermaksud; "Bagaimana kamu kufur (ingkar) dengan Allah dan adalah kamu itu mati maka kamu dihidupkan, kemudian kamu dimatikan kemudian kamu dihidupkan kemudian kepada-Nya kamu dikembalikan"
(Surah Al-Baqarah : Ayat 28) 

Adapun tanda-tanda kematian mengikut ulamak adalah benar dan ujud .Cuma amalan dan ketakwaan kita sahaja yang akan dapat membezakan kepekaan kita kepada tanda-tanda ini.
Rasulullah SAW diriwayatkan masih mampu memperlihat dan menceritakan kepada keluarga dan sahabat secara lansung akan kesukaran menghadapi sakaratulmaut dari awal hinggalah akhirnya hayat Baginda. Imam Ghazali rahimahullah diriwayatkan memperolehi tanda-tanda ini sehinggakan beliau mampu menyediakan dirinya untuk menghadapi sakaratulmaut secara sendirian. Beliau menyediakan dirinya dengan segala persiapan termasuk mandinya, wuduknya serta kafannya sekali cuma ketika sampai bahagian tubuh dan kepala sahaja beliau telah memanggil abangnya iaitu Imam Ahmad Ibnu Hambal untuk menyambung tugas tersebut. Beliau wafat ketika Imam Ahmad bersedia untuk mengkafankan bahagian mukanya. Adapun riwayat -riwayat ini memperlihatkan kepada kita sesungguhnya Allah SWT tidak pernah berlaku zalim kepada hambanya. 

Tanda-tanda yang diberikan adalah untuk menjadikan kita umat Islam supaya dapat bertaubat dan bersedia dalam perjalanan menghadap Allah SWT. Walaubagaimanapun semua tanda-tanda ini akan berlaku kepada orang-orang Islam sahaja manakala orang-orang kafir iaitu orang yang menyekutukan Allah nyawa mereka ini akan terus di rentap tanpa sebarang peringatan sesuai dengan kekufuran mereka kepada Allah SWT

Dikisahkan ketika Allah mencipta Al-Maut (kematian) dan menyerahkan kepada Izrail, maka berkata malaikat Izrail, “Wahai Tuhanku, apakah Al-Maut itu?”. Maka Allah menyingkap rahsia Al-Maut itu dan memerintah seluruh malaikat menyaksikannya. Setelah seluruh malaikat menyaksikannya Al-Maut itu, maka tersungkurlah semuanya dalam keadaan pengsan selama seribu tahun. Setelah para malaikat sedar kembali, bertanyalah mereka, “Ya Tuhan kami, adakah makhluk yang lebih besar dari ini?” Kemudian Allah SWT berfirman: “Akulah yang menciptakannya dan Akulah yang lebih agung daripadanya. Seluruh makhluk akan merasakan Al-Maut itu”.

Kemudian Allah memerintahkan Izrail mengambil Al-Maut. Walau bagaimanapun, Izrail khuatir jika tidak terdaya untuk mengambilnya sedangkan Al-Maut lebih agung daripadanya. Kemudian Allah memberikannya kekuatan, sehinggalah Al-Maut itu menetap di tangannya. Malaikat Izrail diberi kemampuan yang luar biasa oleh Allah hingga barat dan timur dapat dijangkau dengan mudah olehnya.

100 hari sebelum kematian – Ini adalah tanda pertama dari Allah kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walau bagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.

40 hari sebelum kematian – Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arasy Allah. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

7 hari sebelum kematian – Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba- tiba ianya berselera untuk makan.

3 hari sebelum kematian – Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu di antara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

1 hari sebelum kematian – Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Hari kematian – Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Baginda Rasullullah S.A.W bersabda, “Apabila telah sampai ajal seseorang itu maka akan masuklah satu kumpulan malaikat ke dalam lubang-lubang kecil dalam badan dan kemudian mereka menarik rohnya melalui kedua-dua telapak kakinya sehingga sampai ke lutut. Setelah itu datang pula sekumpulan malaikat yang lain masuk menarik roh dari lutut hingga sampai ke perut dan kemudiannya mereka keluar. Datang lagi satu kumpulan malaikat yang lain masuk dan menarik rohnya dari perut hingga sampai ke dada dan kemudiannya mereka keluar. Dan akhir sekali datang lagi satu kumpulan malaikat masuk dan menarik roh dari dadanya hingga sampai ke kerongkong dan itulah yang dikatakan saat nazak orang itu”.

Sambung Rasullullah S.A.W. lagi, “Kalau orang yang nazak itu orang yang beriman, maka malaikat Jibrail akan menebarkan sayapnya yang disebelah kanan sehingga orang yang nazak itu dapat melihat kedudukannya di syurga. Apabila orang yang beriman itu melihat syurga, maka dia akan lupa kepada orang yang berada disekelilinginya. Ini adalah kerana sangat rindunya pada syurga dan melihat terus pandangannya kepada sayap Jibrail. Kalau orang yang nazak itu orang munafik, maka Jibrail akan menebarkan sayap disebelah kiri. Maka orang yang nazak tu dapat melihat kedudukannya di neraka dan dalam masa itu orang itu tidak lagi melihat orang disekelilinginya. Ini adalah kerana terlalu takutnya apabila melihat neraka yang akan menjadi tempat tinggalnya”.

Rahsia sebuah doa
Sifat Allah adalah MAHA Pemurah Penyayang adalah kunci untuk umat Muhammad boleh memohon dipanjangkan umur dan kesihatan. Dalam perihal doa adalah bergantung kepada niat seseorang itu.

Umur Umat Muhammad
Hadis ini hadis hasan, diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a, katanya: Rasulullah saw telah bersabda: Umur umatku diantara 60 ke 70 tahun, dan tidak ramai yang melebihi daripada itu Riwayat Imam Tirmizi.

Sistem Hari Mengikut Islam
apabila berlaku pertukaran siang dan malam adalah diukur apabila masuknya waktu maghirb, dari waktu asar hingga maghirb adalah waktu pertukaran zon waktu dimana pada waktu ini akan berlaku kecelaruan pada sistem didalam tubuh badan, sbb itu Nabi tidak benarkan tidur selepas Asar ditakuti menghidapi penyakit seangkatan gila. maksud sesudah asar ini tidak pasti bila akan berlaku, adakah waktu seawal asar ataupun penghujung waktu asar hanya Allah saja yang tahu.

Taubat
apabila hampir sampai kepada hari kematian taubat adalah tertutup untuk anak adam tersebut, walaubagaimana pun semua ini bergantung kepada Allah Yang Maha Pemurah Dan Penyayang.

Kematian ia adalah sebahagian pekara yang menjadi rahsia, tiada siapa yang boleh tahu waktu bilakah akan mati sesorang itu cuma boleh diberi pertunjuk sahaja. dan kalau pun seseorang yang hampir pada kematian, maka dia tidak akan boleh berkata yang dia akan mati kepada orang sekelilingnya kerana terkunci mulutnya mengenai mati.

Oleh yang demikian sama samalah kita berdoa akan mati dan kekal didalam islam, adapun yang disampaikan ini sekadar petunjuk untuk tingkatkan diri kita supaya dapat memperbaiki diri dan keluarga

insyaallah







 








Thursday, August 16, 2012

Salam Syawal



Salam hormat kepada semua pembaca budiman

ahh dah 3 minggu tidak menulis terasa hilang idea ketika dipapan keyboard, kadangkala hendak saja posting via blackberry

hmm kepada muslimin muslimat bagaimana ramadhan anda semua kali ini? bagaimana persiapan raya? harap semunya berjalan lancar, kepada yang bertugas pada hari raya nanti, semoga menjalankan tugas dengan baik cekap dan gemilang, saya juga akan bertugas pada 1syawal :)

kepada bukan muslim, lihatlah bertapa gembiranya orang islam akan menyambut syawal nanti, andai semua insan dimalaysia beragama islam tentu lagi seronok, boleh cuti lagi lama, buangkan persepsi bahawa menganuti islam bermakna menjadi melayu..

didalam bulan mulia ini saya banyak memerhati saja keadaan sekitar, dan dibulan ini juga Allah telah beri hint-hint tentang masalah yang diciptakan oleh ahli ahli politik ini. jika kita menilai pasti akan tahu kebenaran, namun tidak jika kita telah buta hati akan apa yang telah terjadi

Syira
kalau anda lihat dimedia, facebook rata rata ramai yang menyokong penentangan terhadap pemimpin syria, hmm masih lalai orang melayu ini tidak mahu buat homework tentang sesuatu pekara.. suka saya ingatkan tentera pemberontak disokong oleh zinios via US, tujuan mereka mudah yakni menjajah melalui pemimpin boneka mereka. adakah kita percaya 100% bahawa tentera kerajaan melakukan tindakkan sewenangnya, mungkin ya dan mungkin tidak.. dalam kes peperangan dinegara arab yang lain US secara senyap membantu usaha sabotaj bagi memburukkan pemimpin negara tersebut. Hari ini malang buat syria digantung dari menjadi ahli OIC. anda boleh rujuk blog-blog akhzaman abatasa didalam memahami kekacauan yang berlaku, mereka ada menyediakan klue berguna untuk kita berfikir tentang sesuatu pekara.

Burma/myanmar
Kes etnik rohinga mengalami pembersihan etnik telah lama berlaku. ia mendapat liputan dan pendedahan antarabangsa. motif utama yakni ann syuki tidak lagi releven kepada tujuan US, kini simpati etnik rohinga ini mendapat perhatian turki? saya boleh senyum simpul melihatkan pekara tersebut. tapi malang bagi malaysia dimana DSNR dicemuh kerana dikata tidak mahu mengambil serius tentang masalah tersebut. hmm lupa lagi agaknya,orang malaysia khususnya melayu dimana era TDM telah membawa ramai pelarian dan menerima mereka. oklah perlu ingat turki adalah sekutu US, andai jadilah turki mengambil tindakan ketenteraan terhadap burma, sudah tentulah US akan gembira mengambil kesempatan dari isu ini ibarat disorongkan bantal, sebarang provoksi terhadap turki akan membawa campur tangan US, burma ada sumber bumi yang banyak.

Seksyen 114 (a) Akta Keterangan 2012
kali ini DSNR terkena tempias akta keterangan ini, setelah bantahan beliau mengarahkan sisatan dijalankan supaya lebih adil dan telus, secara dasar saya tidak bersetuju dengan pindaan kepada akta tersebut kerana
1. tidak menjamin terjadinya jenayah siber
2. meletakkan kesalahan terus kepada tuan punya peralatan, media sosial

selaku penulis blog adalah bahaya jika ade komen/artikel didalam blog menghasut untuk menjatuhkan kerajaan atau apa saja kegiatan menyalahi undang-undang. didalam hal ini saya berharap DSNR menghalusi pindaan akta ini supaya memberikan kebebasan ruang media didalam menyampaikan sesuatu pekara. jangan pekara kecil ini memberi kesan kepada kerajaan suatu hari nanti.

Raja
umum tahu bahawa malaysia adalah antara negara didunia mempunyi raja sehingga hari ini. didalam artikel ops rampas saya ada memberitahu bahawa usaha memburukan golongan kerabat dan raja raja giat dijalankan dan pada hari ini anda boleh lihat proses itu sedang berlansung dan mendapat sokongan orang orang melayu sendiri, dari segi moral saya juga tidak setuju jika ada yang tidak mengikut syariat islam tapi bukan bermakna kita perlu menghapuskan raja. sebagai orang melayu Raja adalah payung kepada ummah dinusantara, telah direkodkan sejak dari dahulukala lagi Raja adalah simbol pemerintahan orang orang melayu nusantara. Tujuan menghapuskan raja adalah memudahkan republik dan menukar agama rasmi negara.
************************************************************



Sempena bulan syawal yang hampir tiba, saya memohon maaf andai ada bahasa didalam blog ini mengganggu hati perasaan para pembaca, apa yang saya sampaikan didalam ini adalah pandangan sesuatu pekara yang berlaku atau yang mungkin akan berlaku secara sipi sipi(bahasa rojak). Sebelum bercuti pastikan rumah berkunci, kepala gas memasak ditanggalkan, kucing burung ditempatkan dipusat jagaan ataupun menyediakan makan minum dengan kadar secukupnya, switch off elektrik. kenderaan yang berkeadaan baik dan jangan lupa duit tu jangan diabiskan..jika membuat perjalanan menggunakan kenderaan pastikan kesihatan baik dan tidak mengantuk

hari ini 27 ramadhan adalah hari yang berkat untuk mereka yang memperolehinya, tahniah diucapkan, kepada yang belom insyaallah jika berusaha tiada yang mustahil.semoga kita semua dipanjangkan umor, diberikan kesihatan dan kelapangan untuk bertemu semula bulan ramadhan ini.bersama sama kita berdoa supaya islam dan malaysia terselamat dari kejahatan yang makin ganas ketika ini.


Ya Allah Kau Satukanlah Hati Hati Kami Supaya Dapat Menjaga Menghayati Menyebarkan Agama Mu di Malaysia ini

Ya Allah Kau Lindungilah Umat Islam Diseluruh Dunia Supaya Kekal Bersama Agama Mu

Amin....







Monday, July 23, 2012

Sokong Islam Anda Selamat




Sebagai pedoman untuk semua

Sila Kliks pada ayat tersebut


http://youtu.be/OEsTtuMqOpc

http://youtu.be/lBmNzGC0DWI



Sama Sama kita timbang dan nilaikan apa yang disampaikan oleh kedua insan tersebut, dengar lihat dengan rasional kata kata mereka

sekian


Thursday, July 19, 2012

Salam Ramadhan




Hi

Saya ingin mengucapkan selamat menyambut ramadhan al mubarak kepada semua pembaca blog yang beragama islam dan kepada non muslim sama samalah menghormati, kalau boleh anda cuba berpuasa ia mudah dilakukan disamping faedah kesihatan untuk jangka panjang

Sempena bulan syaaban akan meninggalkan kita pada ptg maghrib nanti dihari jumaat yang sungguh berkat dan mulia, marilah sama sama berdoa supaya diri sendiri keluarga negara dan umat islam di dunia akan terpelihara dari bala bencana dan dipermudahkan segala urusan diakhirat nanti.

Ramai yang gembira dan sedih dengan kehadiran bulan ramadhan, tapi berapa ramaikah diantara kita cuba untuk memperbaiki diri, saya juga masih memperbaiki diri supaya tidak susah diakhirat nanti, saya juga berharap saudara semua dapat memperbaiki diri. didalam bulan ramadhan kita akan melihat diri kita yang sebenar kerana kita bebas dari ganguan jin(syaitan), mereka virus @ trojan didalam sistem pengaturcaraan minda kita.

Ibadah puasa memberikan kita banyak kelebihan bahkan pahala ibadat yang kita lakukan pada bulan tersebut berganda ganda, didalam bulan juga banyak peristiwa besar berlaku. antara yang selalu menjadi impian ialah malam lailatul qadar, rugi la jika tidak berniat untuk bertemu denganya.

Jin syaitan dibelenggu

“Apabila tiba awal malam dalam bulan Ramadhan, diikat semua syaitan dan jin-jin yang derhaka (Riwayat at-Tirmizi dan Ibn Majah)

Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda; “Apabila masuk bulan Ramadhan terbukalah pintu-pintu syurga dan terkuncilah segala pintu neraka manakala sekelian syaitan dirantai dan dibuka segala pintu rahmat.”(Bukhari & Muslim)

ini adalah persoalan menarik yang sering menjadi tanda tanya kita seperti
1. kenapa ada gangguan rasukan?
2. kenapa ada yang buat pekara yang tidak elok

secara ringkasnya penglihatan manusia ini ada penghalang yakni hijab, ramai menyangka syaitan tiada untuk mengganggu, namun sebenarnya mereka ada, cuma bulan ini diharamkan untuk mereka mengganggu manusia
Allah telah cipta alam ini dengan penuh teliti, setiap sesuatu pekara ada kitaran. seperti juga manusia, jin syaitan perlu juga direhatkan dari berterusan mengganggu manusia. Allah Maha Adil dan Saksama. dan DIA juga memberi peluang kepada manusia pada bulan ramadhan ini untuk memperbaiki diri. ok kita balik kepada persoalan diatas

1. kenapa ada gangguan rasukan @ histiria?
ini kerana hijab seseorang itu terbuka, ia terjadi apabila tahap kesedaran minda berada ditahap yang amat baik yakni membolehkan melihat lebih jauh dari biasa. apabila kita tidak biasa melihat sesuatu luarjangka maka otak akan terkejut dalam mentafsir maklumat yang diterima maka akan berlakula perkara tersebut


soalan
habis budak tu kena rasuk siap leh cakap mcm2? (soalan kedai kopi yg biasa didengar)

itu bukan rasukan, ia dimana minda seseorang itu ada memori mengenai kejadian rasukan, hantu atau apa juga pekara yang seram diterima melalui kejadian dialami, pendengaran, pandangan, atau percakapan orang sekeliling.

soalan histiria
abis budak-budak tu ramai yang kena histiria sampai 2-3 orang kadang 1 kelas macamne lak? (soalan kedai kopi) 

berkenaan jeritan histiria ia mempunyai frekuensi merangsang ketakutan/kecelaruan. ok pernahkah anda nampak hantu? tentu anda takut celaru dan jika tenang baca Al-quran untuk mententeramkan jiwa, anda dengar puntianak mengilai dan menjerit-jerit rasa takutkan? saya tiada bukti sains tapi jika minat anda kaji tentang jeritan melolong itu ia ada frekuensi ketakutan yang ditafsir oleh otak.. macam kita dengar background music seram dan ia dibantu dengan maklumat otak yakni gelap itu takut, seram dan ade hantu.


2. kenapa ada yang buat pekara yang tidak elok
ini disebabkan minda hati perasaan telah sebati dengan "aturcara" dibulan bulan biasa yakni tidak mahu mengubah "aturcara" yang telah set didalam rutin harian. 


baiklah sekian dahulu.....
semoga bulan ramadhan ini akan memberikan kita peluang yang lebih baik untuk malaysia akan datang, bermohonlah kita diselamatkan dengan fitnah bala bencana akibat dari perbuatan diri sendiri, dan janganlah kerana benci dendam habis rosak masa depan.. syukurlah Allah masih mahu tanah bertuah ini dilindungi olehNYA dan dibantu oleh orang orang alim ulama serta mereka yang berjuang secara sendiri demi agama mereka.