Wednesday, September 22, 2010

OPS RAMPAS 2

Telah diterangkan taktik yang digunakan, kini sambung lagi

Misi utama THH ia meminta agen2 mereka untuk menguasi badan kehakiman dengan menjadi ketua hakim negara, jika berjaya sebarang isu-isu melibatkan raja sultan melayu dimalaysia akan cuba dimanipulasi dengan hebat sekali, maka pada masa yang sama wujud suara desakan mahu mengheret raja & sultan ke muka pengadilan melalui mahkamah khas jika peguam negara ketika itu agen talibaru THH mereka akan menggunakan pekara 182 & 183 " "183. Tiada tindakan boleh dimulakan terhadap Yang di-Pertuan Agong atau Raja kecuali dengan keizinan Peguam Negara sendiri.

Tiada tindakan, sivil atau jenayah, boleh dimulakan terhadap Yang di-Pertuan Agong atau Raja sesuatu Negeri berkenaan dengan apa-apa jua yang dilakukan atau ditinggalkan daripada dilakukan olehnya atas sifat peribadinya kecuali dengan keizinan Peguam Negara sendiri."

Banyak kes-kes yang melibatkan raja-raja melayu diketengahkan secara serampang dua mata bertujuan untuk menghapuskan sistem monarki dinegara ini. Apabila berlaku kes sebegini maka ahli ahli politik akan mudah memanipulasi minda masyarakat sekaligus memudahkan mereka menjadikan malaysia sebagai repulik.

Pendidikan.
sebelum merdeka lagi pemimpin melayu telah didesak untuk menerima sekolah jenis kebangsaan sabagai pra syarat merdeka maka sekali lagi pemimpin melayu telah teperangkap pada dasar "pecah dan perintah" melalui sekolah jenis ini ideologi akan mudah diserapkan kepada para pelajar mereka untuk membenci kerajaan orang melayu serta orang melayu dan hasilnya boleh dilihat dengan ketara pada ketika ini

Dengan bantuan media, mereka membuat propaganda kononya sekolah jenis kebangsaan mereka lebih baik dan teratur, ini bertujuan untuk membuat serangan terhadap sistem sekolah kebangsaan dan kerajaan, jika berjaya ia akan memberikan kelebihan kepada mereka untuk mewujudkan seolah jenis kebangsaan dengan banyak sekali.

Apabila kerajan hendak melaksanakan sistem sekolah kebangsaan dan mengurangkan sekoah jenis kebangsaan, para pemimpin NGO mereka akan lantang mendesak serta membuat kecaman kepada kepimpinan negara. usaha kerajaan untuk memasuki sekolah jenis kebangsaan ini gagal dimana sekali lagi kerajaan tunduk kpd NGO mereka, dengan mendakwa guru-guru yang dihantar adalah tidak berkualiti.

Bahkan media membesarkan cerita yang kononya orang melayu adalah rasis, rasiskah orang melayu? mengapa tidak mampu bertutur bahasa melayu dengan baik walhal telah hidup dan sampai mampus pun tidak mahir berbahasa? Lihat saja berapa ramai anak ibu bapa mereka setelah merdeka dan hidup dibumi ini masih gagal untuk bertutur dalam bahasa melayu dengan baik sekali, cuba lihat di indonesia, tidak kira apa pun suku bangsa mereka tetap tiada pelat yang keterlaluan malahan fasih berbahasa indonesia.

Cubaan ceroboh sistem pendidikan orang melayu
Ini telah berjaya dengan baik dimana MARA sebuah badan yang menjaga kebajikan bumiputra(melayu dan pribumi sabah sarawak) diganggu gugat oleh pemimpin melayu yang kononnya global tidak rasis termakan hasutan pemimpin "pawn" supaya membenarkan bangsa mereka memasuki dan menikmati kemudahan yang diberikan kepada orang melayu, ini berjaya dengan MRSM IKM dan serangan hebat dilakukan kepada Uitm. Sekolah agama rakyat juga tidak terkecuali dalam serangan mereka, mereka juga mahu kerajaan membantu dari segi kewangan dan infrastruktur serta kemudahan, dan malang sekali kerajaan mengambil langkah sambil lewa tidak memberikan dana kewangan infra kepada SRA demi mengelak tuntutan oleh mereka. Mereka seolah tidak faham dengan pelembagaan yang memberikan kelebihan kepada agama ISLAM sekaligus merugikan orang melayu terpaksa berlembut dengan mereka.

Tulisan Jawi
Hari ini telah berjaya dengan baik sekali dimana ramai orang melayu tidak mampu membaca tulisan jawi. ini kerana kerajaan tidak memberikan perhatian kepada tulisan dan bahasa jawi itu sendiri. Mereka telah menuduh rasis kepada orang melayu sedangkan mereka amat menyayangi bahasa dan kebudayaan mereka, lansung tidak boleh disentuh sama sekali.

Matapelajaran sejarah
kerajaan tiada usaha untuk menulis semula sejarah dan memperkenalkan module pelajaran pembelajaran sejarah yang baru, akibat daripada ini ramai diantara mereka sering mempersoalkan orang melayu sebagai penduduk pribumi di semenanjung tanah melayu walhal mereka secara terang-terangan adalah pendatang yang dibawa masuk oleh inggeris dalam menjayakan strategi pecah dan perintah ditanah melayu. Melayu itu merujuk pada bangsa MELAYU yang mempunyai pelbagai suku, melayu telah wujud dinusantara ini sejak berabab lamanya adakah dengan gelaran parameswara kepada sultan melaka, maka terus COP melayu sebagai pendatang? adakah nama menunjukkan bangsa? ia tidak sama sekali kerana mereka lansung tidak faham akan sejarah! dan terlebih malang sekali ahli politik pemimpin melayu yang bodoh bahlul angguk kepala mendakwa melayu pendatang, bahkan menerima bulat-bulat kajian sampah hang tuah itu sebagai cina, jika mendakwa hang tuah itu cina, bagaimana pula hang jebat kasturi lekir nadim? adakah mereka cina juga? HANG adalah satu gelaran spt dato sri tan sri yang diberikan oleh raja melayu ketika dahulu.

Hari ini mereka dan dibantu pemimpin melayu yang dungu mempertikaikan peperiksaan yang dijalakan, ini memberikan ruang untuk mereka supaya kerajaan mengiktiraf tahap pendidikan serta sijil- sijil mereka, apabila ini berlaku secara automatik ramai diantara mereka akan menghantar anak mereka ke tanah besar bagi mendapatkan acuan pendidikan disana sekaligus menghilangkan jati diri sebagai rakyat malaysia.

Diakui sistem pendidikan yang sedia ada mempunyai kelemahan,seharusnya think tank kerajaan melihat lopang ini dan memperbaiki supaya tidak menjadi bom jangka yang memakan diri sendiri dan merugikan negara.

bersambung.....

No comments: