Thursday, July 11, 2013

Kita Makin Suntuk




Salam hormat kepada semua pembaca budiman yang dikasihi dan dirahmati Allah, Tuhan sekian alam, sudah dua bulan tiada posting seperti biasa disibukkan oleh hal hal duniawi, disamping mencari mood setelah kehilangan bonda tersayang pada bulan mei lalu dan sangat bersyukur kepada Allah telah menghilangkan kesedihan dengan memberi rezeki kelahiran srikandi sulung didalam bulan yang sama. sungguh cantik Allah mengaturkan kehidupan setiap insan, srikandi sulung lahir dalam bulan rejab, isteri bulan syaaban dan saya bulan ramadhan.

Kita Makin Suntuk

Ahhhh itulah memberatkan minda saya, walaupun saya bukanlah pemimpin tertinggi kerajaan, namun Dia kurniakan fikiran jauh mendalam terhadap sesuatu pekara.jika anda ade klue berikan saja, insyaallah saya akan kemukakan pandangan terhadap perkara tersebut.

Ketika pemimpin Umno didalam kerajaan sibuk membicarakan cina, rakyat biasa terus terhimpit dan ditekan terutamanya orang melayu islam oleh faktor ekonomi sosial dan politik, seperti telah dinyatakan pihak dajjal-dajjal ini sedang menyerang raja dan apa apa saja berkaitan dengan islam dan melayu.

Kelemahan didalam memperkasakan undang-undang islam telah membuka ruang kepada peguam bukan islam untuk mewakili orang islam didalam hal ehwal orang islam, kejayaan beliau menyebabkan ia menjadi satu tanda aras untuk orang bukan islam terus menjarah islam, malang sungguh nasib orang islam apabila hendak membenarkan seorang sahaja yakni mak atau ayah boleh menentukan agama anutan anak dikalangan perkahwinan campur jika bercerai berai.

Disini saya ingin menyatakan, supaya DSNR berhentilah bermain, mendengar, menyayikan lagu cina, kami orang islam melayu cukup muak dengan cara Mu itu, sudahlah kamu makin menghancurkan apa saja yang dimiliki melayu.Dsinilah wujudnya teori RAHMAN, N itu adalah najib didalam teori ini dinyatakan mereka yang mempunyai huruf-huruf RAHMAN sahaja akan menerajui negara. tertapi adakah ia akan berulang? atau berakhir? jika anda fikir ia akan berakhir mungkin ada betul dan ia bukan bermakna puak PR akan memerintah malaysia.

Memohon semak penyamun perompak didalam PEMANDU GLC dan kerajaan supaya dibersihkan kegiatan subversif didalam menghalang memajukan ekonomi orang islam. Petronas adalah sangat perlu diambilkira kerana kemasukan penyamun telah membuatkan sistem merit yang amat disanjung DSNR memakan diri sendiri kerana telah merosakkan GLC tersebut, jika sebelum ini orang islam terajuinya dengan baik apakah tiada yang kompetan terhadap jawatan tinggi didalam GLC tersebut? dan apakah baiknya memasukan ramai bukan islam didalam GLC

DSNR beranggapan bahawa minoriti tidak boleh control majoriti, terlopong mulut saya mendengar, apakah PM aku ni buta ke? bentak hati saya.jika saudara semua melihat apa saja didalam dunia ini, banyak pekara dikawal oleh golongan minoriti. di malaysia minoriti ahli peniagaan cina kawal semua supply chain reaction , itu baru perniagaan dan lihat bagaimana pertubuhan rasis kiasu chauvinist mendesak supaya gov iktiraf sijil sekolah cina. mereka bijak mengambil kesempatan diatas kelekaan pemimpin atasan kerajaan dan pak menteri tahu bercakap sahaja.

Apakah kita suatu hari nanti diwakili oleh golongan minoriti ini yang lansung tidak fasih berbahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan? serta peguam dan hakim syarie bukan islam? pada masa itu barulah menyesal agaknya, jika kerjaan negeri melaka pendekan waktu operasi jonker walk dan bagaimana minoriti ini membalas dengan tidak meluluskan tapak bazar ramadhan di bawah selia Mpkj, apa kata DSNR? sudah tentu beterusan memburu dan melonggokkan segalanya untuk minoriti tersebut. saya beri contoh YTL kepunyaan orang cina yang diberi kepecayaan oleh TDM, segala majoriti kakitangan adalah siapa? bahkan mereka ini sering mempertikaikan kakitangan gov dikalangan orang islam melayu. mereka masuk kedalam gov dengan control diperingkat atasan, jika SPA JPA dikawal minoriti tersebut nescaya tiada apa yang tinggal untuk orang islam.

Umum sedarkan akan pergolakan yang berlaku di mesir, tapi adakah kita faham akan apa sebenar berlaku? Ya ada pelbagai kemungkinan tertapi pada saya ia adalah suatu skrip ulangan biasa bagi mewujudkan momentum kerja jahat zionis menyasarkan di asia tenggara iaitu malaysia. apabila berlaku pergolakan, harga minyak dunia akan melambung. ini akan memberikan fast cash kepada zionis tapi untuk apa? adalah untuk emas sebab itu harga emas turun dengan banyaknya. apabila cash banyak maka zionis akan memberi emas emas dengan harga murah, apa kaitan dengan malaysia? malaysia mempunyai petronas syarikat minyak yang mempunyai pelbagai lapangan minyak diluar negara, memang apabila harga minyak naik petronas akan untung tertapi adakah kerajaan akan mampu menampung subsidi? dan secara tidak lansung ia boleh menjadi kempen kepada PR didalam proses mewujudkan suasana benci dan tumbang kerajaan.

Perlu ingat mesir iran iraq syria adalah tentera hadapan bagi zionis dalam memecah belahkan islam dirantau timur tengah tersebut. fahaman syiah adalah modal utama bagi menghancurkan islam sebenar dikalangan rakyat negara terbabit.negara seperti Usa China Russia adalah yakjud makjud masakini, dan negara eropah serta beberapa jajahan russia akan membantu sama segolongan yang dikatakan menegakkan islam. posting penulis didalam blog umat terakhir ada benarnya, tak usah mimpilah jika kita semua tidak kembali mengamalkan ajaran islam sebenarnya serta masih lagi bertelagah antara dua pihak islam, apakah untungnya jika masih bertekak tanpa satu tindakan menyeluruh untuk memajukan umat islam di malaysia ini.

Sejak beberapa bulan lalu kita dikejutkan oleh seseorang mengaku raja nusantara, aduhai ada yang percaya bulat bulat tanpa soal selidik, kesian melihat seorang penulis blog yang telah sedar tentang pembohongan
raja palsu itu, sekaligus blog beliau menjadi dibahankan saja oleh pembaca. saudara saudari lihatlah bertapa rapuhnya fahaman agama kita sekarang serta mudah percaya akan sesuatu yang luar biasa. untuk makluman, susuk(insan) yang dicari tidak akan sekali kali membuat promosi diri sebegitu hadirnya bukan untuk waktu terdekat ini, kerana segalanya adalah ketentuan Allah yang Esa sahaja. anda mungkin pernah atau melihat kejadian fullmoon(supermoon) amat jelas itu adalah suatu peringatan untuk semua, bulan menghampiri bumi dengan dekat sekali telah membuka "jalan" kepada individu dan pekara tertentu..

DSNR tidak perlulah sibuk sibuk dengan RBA RedBean Army lupakan itu semua, apa paling penting perkukuhkan kedudukan ekonomi orang islam, perkasakan undang undang demi kelansungan islam, bukan hanya merujuk pada isu isu remeh temeh tanpa memberi kesan baik kepada seluruh rakyat malaysia, janganlah asyik hanya mewujudkan con"setan" didalam pentadbiran kerajaan. Tidaklah lagi menggula gulakan rakyat dengan tawaran penuh muslihat

Saya amat berharap kita sebagai orang islam dapat berfikir secara jauh dan mendalam tentang isu isu yang berlaku, adaklahnya bukanlah benar sama sekali isu dilaporkan oleh media media. dan diharapkan kita tidak mudah share sesuatu tanpa usul periksa isu isu yang timbul laman sosial dialam maya.

Misteri harta, piramid
Tatkala ini ramai orang islam khususnya melayu amat terkesan dengan pelbagai pendedahan mengenai sejarah sebenar melayu serta pekara yang melibatkan binaan purba sedikit sebanyak ramai makin mencari kebenaran yang selama ini disembunyikan dari kita semua.itu adalah sesuatu yang baik dimana dapat membuka mata hati tentang hakikat sebenar. jadi apa yang paling penting kita dapat meningkatkan amalan kepada pencipta. kerana DIA(Allah) lah yang memberi ilmu kepada segelintir umat manusia untuk menyampaikan kebenaran.sebenarnya masih banyak pekara misteri didalam kawasan hutan, pinggir bandar mengenai kesan sejarah yang digelapkan dan tidak kurang pula kesan kesan yang ditarah rata ditimbus oleh kerana projek pembangunan, sungguh sayang kerajaan amat lemah didalam memelihara tinggalan sejarah ini. piramid disemenanjung yang sentiasa menjadi tanda tanya itu, bentuknya bukanlah seperti mana binaan lain diseluruh dunia. fungsi piramid adalah sebuah penjana kuasa dibawah piramid terdapat haevy water emas dan uranium. ia menghasilkan tenaga hijau yakni wireless energy kepada apa jua peralatan yang perlukan tenaga. kedudukan piramid adalah amat berkaitan dengan kedudukan bintang dilangit serta ley line tenaga dibumi. niklo tesla antara manusia yang mengkaji pekara ini. tertapi bukan beliau pelopor kepada free energy.

Panggilah mereka pulang
Ayah nak ajar
Tentang kurang ajar
Jadi mereka tidak dimomok lagi

Sememangnya masa makin hampir dan perlu kita mengajar erti ketegasan didalam menjaga islam, jika kita fikir dari tanah bertuah akan wujudnya golongan menentang dajjal, maka ajarlah kepada bangsa melayu ini dengan sefahamnya supaya dapat menjadi tentera akhir zaman. ajarlah tentang kurang ajar supaya kita tidak lagi dipijak oleh segolongan melayu keparat yang sentiasa menjahamankan keturunan sendiri serta bangsa asing supaya mereka tahu siapakah Tuan sebenar di malaysia ini, ajarkan tentang kurang ajar penuh kesopanan didalam menepis segala penghinaan mengenai islam dan melayu.jika kita gagal didalam frasa ini maka islam mungkin tinggal nama dan merempatlah orang melayu. mahukah kita melihat dikemudian hari nanti dimana generasi baru tiada apa dan memikul beban kesilapan kita semua? maka berubahlah

Bulan ramadhan
jika dibulan syaaban buku amalan kita(pahala dosa) diganti baru, maka dibulan ramadhan ini ada malam 1001 bulan yang lebih baik dari mana mana bulan islam, pada lailatulqadar tersebut buku catatan perjalanan hidup qada qadar siap ditulis untuk tahun akan datang, jika kita ingin mengubah supaya mendapat kebaikan didunia dan akhirat maka dibulan ini perlu dilakukan perubahan tersebut. lakukan segala ibadat kerana Allah moga moga beroleh keberkatan.

Disempena bulan ramadhan yang mulia marilah kita bersama sama berganding bahu cemerlangkan dan gemilangkan islam dibumi malaysia ini.lupakan politik kebinatangan kembali kepada ajaran islam sebenar, kepada pemimpin melayu beranilah berubah jangan hanya berani mengampu golongan zionis dengan pelbagai  pekara.

Fikir
Selamatkah kita di tangan tukang karut itu
Fikir
Selamatkah kita di tangan dalang wayang itu
Fikir
Selamatkah kita di tangan ahli koporat itu
Fikir
Selamatkah kita di tangan doktor jiwa itu
Fikir
Selamatkah kita di tangan pakar kitab itu
Fikri
Selamatkah kita di tangan tuhan tuhan itu

Fikirlah sedalam dalamnya dan fahamilah semoga kita dikalangan golongan orang orang yang berjaya.

Dikesempatan ini, mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa kepada seluruh umat islam dimalaysia. semoga mendapat keberkatan didunia dan akhirat. kepada bukan islam jika sudi, belajarlah berpuasa supaya dapat memberikan kesihatan kepada pengamalnya.

Sekian

2 comments:

wangsa said...

salam ramadhan,

terima kasih diatas perkongsian

'rasa' itu semakin mendalam.....

Anonymous said...

'Rasa' itu hampir meledak..
di puncak alternya..si macan galak..
lantaran asakan demi asakan..
-switch on the power-