Friday, July 24, 2015

Lambakkan Warga Asing ii





Salam hormat


Kepada pembaca anda mungkin telah melihat atau berjumpa segolongan kaum tidak fasih  berbahasa melayu, di momokkan dengan projek ic, ic palsu dan pemerdagangan manusia secara terancang mahupun menggunakan loophole undang-undang kerajaan ketika ini.Awal ramadhan lalu terasa kecewa dengan pengumuman KDN berkenaan warga dari PRC, boleh masuk berkumpulan melalui visa diberi.KDN melalui jabatan imigresen gagal menyatakan jumlah warga PRC masuk secara ramai dan hilang dari keluar negara.Kalau ikut perkiraan saya, kebanyakkan hilang dan berada di pulau pinang, perak dan sabah sarawak dan lain pula di johor, mereka hadir melalui pemilikan harta tanah secara pelaburan dengan kerajaan negeri.

Apa yang berlaku

Setelah berjaya mendominasi pulau pinang melalui kuasa politik, fokus mereka lebih kepada borneo dan dipercayai warga PRC yang hilang berada disana

Bagaimana?

Antaranya mereka berkahwin dengan penduduk asal, melalui perkampungan cina dan pemalsuan dokumen.

Bila?

Mereka ini akan dibela waktu hampir dengan PRU dimana melalui media, politik kaum itu sendiri akan membuat dakwaan kerajaan tidak peduli hal penduduk tersebut. dan di masa inilah kesempatan diambil untuk daftarkan seramai mungkin warga PRC yang hilang sebagai warganegara, nampak pada pandangan anda semua mustahil...tapi bilamana segelintir warga mindano filipina mendapat IC melalui campurtangan politik, maka anda tentu ada jawapanya.

Umum tahu bahawa pakatan rakyat di pulau pinang telah pun tidak berkerjasama, dimana Pas lansung tidak punya kuasa dalam kerajaan negeri. apa akan berlaku ialah mereka akan tetap mewujudkan pilihanraya majlis tempatan, ini bagi mengukuhkan cengkaman  kuasa di pulau tersebut.

Kesilapan Umno memberi kepecayaan kepada MCA untuk menerajui pulau pinang, sebenarnya membuka ruang kepada DAP dalam menguasai penuh negeri terbabit.anda bole buat kajian sendiri mengenai politik mereka, selepas MCA wayang bersama DAP, mereka wujudkan GERAKAN pada ketika itu mereka melobi umno untuk dapatkan pelbagai kelebihan cukup kuat, apabila mendapat peluang mereka swing abis abisan kepada DAP.

Di sarawak, mereka berada dibandar bandar utama dan lubuk transit adalah sibu, amat pelik dimana PDRM  semacam menikus di kawasan majoriti cina antara faktor kegagalan adalah kuasa politik dan rasuah, saya tidak pun menyalahkan pegawai bawahan kerana kuasa penentu datang dari pegawai atasan dan dalam masa sama tentu ada pegawai bawahan mengambil peluang melalukan kesalahan.

Kalau anda tidak pecaya nanti lihatlah media, bagaimana warga express ini mendapat liputan, konon tiada kemudahan untuk membuat laporan kelahiran,tidak bersekolah, semua ini mendapat bantuan politik bahkan NGO cukup sempurna

Dalam laporan media yang lalu terdapat sindiket pemalsuan kad pengenalan dijual kepada warga PRC, ini amat serius. dalam kita di sibukan dengan PATI negara lain mendapat IC, mereka secara senyap melakukan jenayah terancang.

Semasa PRU13 DAP amat galak untuk menawan sarawak dengan kerjasama parti politik tempatan berasaskan kaum mereka dan ada juga mempergunakan satu sama lain.mereka menyemai kebencian terhadap malaya, asal yang buruk datang dari malaya, namun kita sedia maklum bahawa orang sarawak agak kuat semangat kenegerianya jadi tidak perlu melatah kata kata mereka.

Mungkin mereka lupa bagaimana sejarah larut, klang kl dimana waktu bilangan sedikit tiada masalah,namun bila ramai dan pandai melobi serta bermuka muka, dan lihatlah apa yang berlaku di malaya akan berlaku juga disana. sibu cukuplah bagaimana menggambarkan kekuasaan mereka.

KDN perlu berhati hati dalam membuat sebarang polisi, biar mendatangkan kebaikan kepada negara dalam  jangka masa panjang dan bukanya untuk masa singkat ini suatu kerugian dari sudut ekonomi, politik dan masyarakat.

Amat berharap KDN dapat ketatkan syarat kemasukan setiap warganegara asing ke malaysia agar tidak menimbulkan masalah mendatang kepada rakyat, cukuplah malaysia jadi tong sampah pelbagai warganegara janganlah pula ditambah beban kepada rakyat.

Sekian


No comments: